Från Steglitz till Warschauer Straße

2012-04-14 @ 15:41:18
Schön und edel Kommentarer (0)
Jag vet att jag varit usel på att göra uppdateringar. Får skylla på att typ hela min dator hänger sig när jag kopplar in min iphone och itunes går igång. Tar typ en kvart innan datorn blir normal igen! Hursomhelst, nu får ni en skaplig uppdatering vad som hänt de senaste dagarna!



Tisdag - En cool grej i Steglitz, var och köpte frimärken (vilket man inte kan göra överallt, utan man måste gå till posten, alltså, Posten med stort P.)


Onsdag - Satt och väntade vid Zoologischer Garten på Nora.


- För vi skulle till Sandra (en annan tyska jag träffade i Stockholm i höstas) och äta lite mat!


- Vad jag drack till maten. För det är ju extremt viktig, osv.


- Från Sandras balkong. Bilden är väl inte den bästa, jag menar, iphone-kamera. Men det är fina byggnader, typ överallt i Berlin! Hela skiten ser ut som ett gigantiskt Södermalm.


Torsdag - Träffade Marlene, vi gick till en bar i närheten av Schönhauser Allee där hon bor. Marietta, tydligen en bögbar. Det hade jag aldrig kunnat gissa på! Men väldigt trevligt hursomhelst. 


- Som sagt, som på de flesta tyska ställena, är rökning inget förbud.


Fredag - På min väg till Schönhauser Allee, skulle och äta mat hemma hos Marlene. Detta är Westhafen S-bahn station.


- Taget från tåget. Massa färgglada hus! Synd att bilden blev kass. 


- Lite mer kort från färden. Detta är dock ingenting mot vad som finns. Hela Berlin är mer eller mindre "sönderklottrat". Finns dock en massa coola byggnader med stora målningar (alltså ej graffiti i den meningen).


- Fick en introduktionskurs i bayersk mat av Marlene. Nu kommer jag givetvis inte ihåg vad allt hette, men det var faktiskt gött! Körv = gött!


- Vad jag drack, extremt viktigt! Och stilig man också!


- Åkte till Warschauer S

traße och drack öl.



- Pippi!


- Malle på väg in.


- Cassiopeia, där var vi!


- Klockan tolv, knappt någon där. Runt ett-halv två var det dock fullt!


- Lite mer av stället. Dock var vi mest på undervåningen, där spelade de massa svensk musik. Konstigt!


- Avslutar med en bild på själv, den s.k. bevisbilden. Ser ju svinkaxig ut :'< 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0