Neu(reich)kölln!*

2012-04-01 @ 23:33:32
Schön und edel Kommentarer (0)
Nu har jag tagit lite kort. Som ni kan se nedan. Ska även berätta lite om vad som hänt i mitt liv. I fredags var jag och Nora till några av hennes vänner (bilder kommer senare, Nora var den som tog korten). Hursomhelst, de bor i Neukölln och lägenheten var supercool. Det känns ju konstigt att sitta och beskriva den, skulle vara lättare att visa bilder, men jaja, så vi skippar det. Runt 3-tiden bestämde vi oss för att gå ut. Så vi åkte till någon bar, ja, ni kan ju föreställa er.. Betong och tegel, källarvåning, konstig musik och rökning överallt. Behöver jag säga mer? Jag trivdes bra. 

På lördagen orkade jag inte göra någonting som hade med alkohol att göra, men Noras syster var förbi en sväng. Har träffat henne tidigare när hon var i Stockholm, så vi åka till Rathaus Steglitz och handlade, vilket är ett äventyr för sig. Man måste in i tusen olika butiker, för de har inte allting samlat som i Sverige. Bröd i en butik, schampoo/balsam i en annan, osv. Det finns säkert en smart hjärna bakom hela systemet..

Idag var jag och Ebba och gjorde lite turistgrejer igen.. Imorgon ska jag till skolan för första gången! Woho! Nu ska jag typ sova, så gott natt. Njut av bilderna.

* Neu(reich)kölln, snott från Noras vän. Han gör t-shirts och grejer med det trycket. Kom inte på någon annan rubrik.


Mitt rum hos Nora. Jag bor med en cykel och min dalahäst!


På Noras rum. Hon snodde skylten innan hon åkte tillbaka till Tyskland <:


Jag! I trappuppgången. Ett litet bevis på att jag är i Berlin... eller något.


En dörr. Ville bara visa, okej?


Från balkongen.


En del av Humboldt.


Brandenburger Tor. Man kunde få ta kort med Darth Vader framför bågen om man ville. Det kändes lite bisarrt.


Monument till de som dog i koncentrationsläger.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0