Den sibiriska tomten, julafton (del 1.)

2010-12-24 @ 14:07:51
Schön und edel Kommentarer (0)
Kom till Avesta igår, endast 40 minuter försent (vilket verkar vara helt ok om man jämför med andra som försökt resa med SJ). Men men, morsan och farsan har flyttat från huset och jag ska fira jul i lägenhet och det känns minst sagt lite annorlunda. Äh, jag överlever för jag har nyss kommit ut från duschen och innan jag gick in (händelseförloppet är viktigt, ja), så glodde jag på de där tomtarna på svt (ja, jag har glömt vad det heter fast jag hörde namnet för sisådär en halvtimme sen). Det jag vill säga med detta är att... Den sibiriska tomten, herregud, han är den ädlaste! <3 Jag inbillar mig att han är full och galen. Han reser ju från det sibiriska vinterlandskapet för att gå på festligheter var de än är, och vare sig han är inbjuden eller inte <3

Aja, nu sitter jag med blött hår och tittar på en kanal som heter Zone Reality och tittar på människosmugglare, känns lagom juligt. Farmor och farfar är här och vi ska väl snart äta...

Leffe var julfin (jag knaprar värsting allergitabletterna, får huvudvärk men slipper pälsallergin, så, ja).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0