Regn. Rain. Regen.

2010-08-29 @ 23:00:21
Vardag + skräp Kommentarer (0)
Jag kom till Göteborg igår, men då orkade jag knappt göra någonting. Somnade vid 21-tiden, vaknade senare vid 23 och diskade bara ur en kastrull för att sedan återgå till sömnen. (All allergimedicin som jag proppar i mig gör mig helt jävla cptrött). Detta resulterade i att jag hade mängder av saker att göra idag istället. Som att hämta mina resterade 18 böcker. Vilket jag började dagen med strax efter lunch. Fick låna en ryggsäck av Marlene att ta ena paketet i, det andra fick jag ta i min enorma tygkasse från h&m. Snacka om att jag var slut och hade lite andningsproblem när jag kom hem igen, backen upp till oss är en riktig jävla pina. Jajaja, jag kommer bygga muskler! VA' GLAD THERESE, VA' GLAD!!!!! <333<3<33 Nej, men det var fan jobbigt (bara för min andning och axlarna, annars var det lugnt).

Hursomhelst så hade Fredrik lämnat kvar sin cykel på centralstationen som hade behövde gå och hämta idag, så han och Marlene gjorde mig sällskap till Willys. Jag skulle nämligen härnäst gå och handla mat och diverse. Jag kan säga som såhär om Willys på Wieselgrensplatsen (dit jag var och handlade):

Det kändes som att gå runt i en labyrint med extremt lågt tak. Dessutom verkar folk inte ha något hyfs överhuvudetaget. Går rakt in i en och står i vägen (ibland känns det till och med som de gör det med flit). Tacka vet jag Hemköp i Avesta! Där skulle mitt käk med all säkerthet kostat det dubbla, men jag hade inte haft en tvåhundrakilos turkpappa som stod iväg vid tvättmedlet en kvart. Men jag antar jag kommer vänja mig. Det är bara så nytt för mig. Haha, lantisen i mig <3

Jag tåg spårvagnen hem eftersom jag handlat så helvetes mycket. Gick av vid min hållplats och påbörjade promenaden till porten på fem minuter. När en minut gått, började det regna. Seriöst, jag har aldrig varit med om ett sådant väderomslag i hela mitt liv. Från värmebölja och sol till regn och svarta moln på fucking 60 sekunder! Jag skyndade mig hemåt, kom under taket vid porten (regnfri zon). Stod och fifflade med nyckeln då jag kände vattenstänk. Lyfter på huvudet och ser hur stuprännan bredvid porten praktiskt taget håller på att explodera (jag hade givetvis ställt mina matkassar lutandet mot den). På en tiondel tog jag tag i kassarna och höll dem och då.. DÅ började det bubbla över vid öppningen i stuprännan. Såg ut som en kokande gryta.


Jag har kommit fram till att: Regn, det är ju kul, verkligen.. (Tråkigt att jag inte fick med regnets sanna kraft på bild, ser mesigt ut på denna, men här är stuprännan jag skriver om i alla fall.)


Imorgon ska jag gå ner till vårdcentralen här i närheten och bråka till mig en tid (jag misstänker att jag kommer få tjata lite på dem). Min första ämnesintroduktion börjar sedan 13.00, då beger jag mig till Göteborgs universitet för första gången i mitt liv. Hoppas för helvete jag inte får något "jag-har-svårt-att-andas-moment" imorgon bara. Önska mig lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0