Lazaretto - scarpe +

2010-08-27 @ 18:46:01
Vardag + skräp Kommentarer (0)
MINUS -

Okej, jag gick upp. Jag åkte till astmasköterskan. Men jag har tydligen inte astma, men "stört andningsmönster" som hon så fint uttryckte sig. Jag hade samma andningskurva som en astmatiker INNAN de får medicin. Fast även när jag hade fått den, blev kurvan inte bättre (som det ska bli, om man har astma). Det blev absolut ingen skillnad alls för min del. Det här känns ju otroligt bra, osv. Jag blev så jävla frustrerad att jag började grina när jag gick ut från lasarettet. Imorgon är det en månad sedan jag fick mitt "anfall" och det har varit jobbigt att andas varje dag, då menar jag verkligen varje dag. Jag skulle ta kontakt med en läkare i Göteborg såfort jag bara kunde, tyckte sköterskan, så jag ska väl försöka med det. Jag har bara svårt att stå på mig, eftersom de dömer mig när de läser min journal (av vissa anledningar) och tror allt i princip är inbillning. Vilket det inte är den här jävla gången. Måste man besöka fyra olika läkare innan de ska tro på en? Nu har jag i alla fall på papper att jag är "sjuk" och att det är något fel på min hals. Jag är på något vis ledsen över att jag inte har astma, för hade jag haft det enligt testerna.. så hade jag kunnat få medicin och bli bra. Men samtidigt är jag givetvis glad över att inte ha astma, men vafan, de är inte så kul att inte veta vad det är för fel heller.


PLUS +

Den här dagen kanske inte hade den bästa förmiddagen. Men efter att jag varit på lasarettet åkte jag, mamma och leffe till Grådö (där min farmor och farfar bor). Vi drack kaffe och pratade som vanligt. Senaste nytt var att min farbror och hans familj har skaffat hund. Alltså inte en valp utan en hane på två år. Vad mer kan jag säga än att det gav mig ångest. Inbillar mig att hans ungar ska ta ihjäl hunden på något vis. (Nu kanske jag är elak, men det skiter jag i, för jag känner så). Men okej, jag ska hålla tyst om hunden.. min farbror kanske är världens bästa hundägare osv.

Jag fick med mig hemmagjord lingonsylt och inlagd gurka av farmor som jag kan ha med mig ner till Göteborg. Dessutom var jag och morsan in senare på Hemköp där jag köpte en halv ring gustafskorv. Men det ädlaste av allt var att jag köpte mig ett par nya skor idag. De var rabatt och kunde inte låta bli. Dessutom har jag kommit på att jag bara har ett par till skor, som är riktiga skor.. och det är mina gula converse. Mina svarta cheap monday gick sönder i vintras och innan dess använde jag bara kängor typ. Så, ja. Jag behövde dem faktiskt också.


Inlagd gurka + lingonsylt, av farmor. Älskar lingonsyltsburken btw.

 


Mina nya helvita skor <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0