Stockholmare vaskar, göteborgare.. brunnar?

2010-08-29 @ 23:47:34
"Fuck you" Kommentarer (0)
Fredrik berättade för mig om svensexan har var på igår. Av någon anledning har min kära morbror fastnat för fenomenet "vaskning", vilket inte är konstigt efter två veckor i Stockholm med (som han uttryckte sig) "Swedens finest", dvs folket på UD. Anyway, tillbaka till svensexan. De hade tydligen förekommit något som jag tyckte var ytterst underhållande och känner att jag måste dela med mig av. Han som de hade svensexan för "brunnade" en flaska champagne. Fredrik förklarade det med att vaska kan stockholmarna hålla på med, i Göteborg ska man brunna, det känns lite mer arbetarklass. Så de hade stått mitt i centrum igår, typ femton karlar och vrålar "Brunna! Brunna! Brunna!" åt snubben som utförde det. Kan det bli ädlare?


Stockholm: Traditionell vaskning av en flaska moet. Ful, tråkig, fritidsknarkade kärring på bilden dessutom.



Göteborg: Brunna, helt enkelt. (Brunna, brunnade, har brunnat). Nu vet ni.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0