Idiotklubben i glada Hudik (på grönbete).

2010-08-04 @ 19:01:18
Vardag + skräp Kommentarer (0)
Jag och de övriga idioterna spenderade sammanlagt fyra nätter i Hudiksvall. Jaja, nu ska jag väl berätta lite om vad som hände också? Javisst.

Torsdag, 22 Juli;
Blev hämtad i Gävle. Åkte med i bilen de sista tolv milen. Jag var så glad och satt och svor konstant. Jag har den ovanan att tydligen bli "dryg" när jag är glad. Vafan, bli glad att jag är glad. Men det tror jag att grabbarna blev. (<-- Btw, är det där felet alla dalmasar gör när de talar/skriver? Det sista verbet). Äsch, jag är säkert ute och cyklar. Jag var hursomhelst apglad. Hade bakat innan jag åkte, så hade biskvier, daimkakor och kolasnittar i en frysväska med lite dansk bakluckeöl; Giraf. Ölen var främst till Kalle, då han med avund i blicken, (tror jag i alla fall, såg honom inte vid tillfället, eftersom det var ett sms från honom jag läste), ville smaka på denna öl. Mestadels för namnet, kan jag tänka mig. Jag bjuder på en liten bild på ölen och dess egendomliga historia;


I Odense dog stadens zoos giraff Kalle, då bestämde sig det lokala bryggeriet för att göra ett specialöl, vinsten skulle gå till att köpa en ny giraff. Ölet blev snabbt en succé och var bland annat H.C. Andersens favoritöl. Ända sedan mitten på 1800-talet har giraf varit ett älskat öl och idag finns det i tre olika styrkor.


De där kakorna gick åt fort och under kvällen spelade de om vilken som skulle få de två sista biskvierna. Jag fick ett högt betyg på dem, tack osv. Rökte även cigarr och drack mängder med öl (det blir lätt så när idioterna, då menar jag främst Kalle och Patrik, kommer på att man ska spela fia med knuff som ett ölspel).


Therese smoking cigaaaaaarrrrrr. Kalle hade köpt ett helt pakke från Brobergs.
Lever det fina livet på landet.

 

Fredag, 23 Juli;
Kalle låg och sov hela dagen (som vanligt), så Patrik, Erik och jag spelade yatzy, monopol och lite annat grejs tills fotstegen hördes i trappan. Det blev öldrickande och grillat.



Patrik :*



Erik :'>


Lördag, 24 Juli;
Öl, osv.


Söndag, 25 Juli;
Idag vaknade vi som vanligt före Kalle, men det var något som var annorlunda när han kom ner denna morgon. Eftersom jag och Patrik hade tagit dubbelsängen på nedre våningen, tog Kalle den vi sovit i vid tidigare tillfällen i Hudiksvall. Hursomhelst, det hade tydligen blivit en läcka i taket och det hade regnat in på Kalle. Inte så mycket att han brydde sig idag. Under natten hade han nämligen kommit på idéen att åka till "Lill-Babs krog", vilket han nog brydde sig mer om än lite vatten. Alltså, ja, Lill-Babs. Jag ville avlida när jag hörde detta. På stört. Glädjen över att hon även brukade vara där ungefär tre dagar i veckan och det fanns en chans att få träffa henne, gjorde mig oerhört matt. Men efter ett tag bestämde vi oss för att äventyret istället skulle gå till någon restaurang/fik, i ett hus som låg uppe på ett berg. Vi åkte åt helvete fel först och var bara några kilometer från Ljusdal. Men till sist fann vi det.


Utsikten. Det var pissigt väder, så man ser inte så satans bra, men rätt fint var det i alla fall.


Erik och Kalle. Den sistnämnda av dem hade just ätit "Stor stekmacka", en monstermacka med korv (falukorvsliknande) och ägg. Patrik blev rejält avundsjuk, tyckte jag mig minnas.

Måndag, 26 Juli;
Denna morgon kom Kalle återigen ner och hade nu utslag på hela kroppen. (Han hade haft några få dagarna innan vi åkte också, men nu var det mängdvis). Så vi plockade ihop våra grejer och drog till Åkersberga. Och ja, det hände massa fler saker i Hudiksvall, men jag orkar inte skriva om det just nu. Detta är för några veckor sen också och jag har inte världens bästa minne. Jag är sjuk just nu, osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0