Gråa slembollar med topping.

2010-08-06 @ 11:07:06
Vardag + skräp Kommentarer (1)
Fyfan, imorse när jag vaknade gick jag direkt till toaletten. Jag hade något i halsen som ville upp, som jag då hostade upp och spottade ut. OCH VAFAN VAR DET!? Jo, slembollar. GRÅA JÄVLA SLEMBOLLAR. Jag tror fan aldrig jag sett något liknande förut. Nu var det alltså över, jag hade övergått från en normalt sjuk person till en äcklig jävla slembollshostare. Vad ska jag säga? Det är tydligen mitt öde att för alltid vara snuskig.

Eftersom jag nu varit rökfri i fyra dagar och har överlevt den värsta abstinensen (som inte varit så jobbig, faktiskt), tänkte jag att jag lika gärna kan sluta. Jag har börjat fundera på det där med ett rökfritt liv och jag är kluven (som vanligt).


Tankar, för att sluta röka:
- Jag slipper göra det vid ett senare tillfälle.
- Jag behöver inte få cancer, kol eller annat.
- Jag kan exempelvis börja träna och bli snygg (vilket går lättare utan rökning, i guess).
- Är jag rökfri till nästa sommar, betalar min pappa mitt körkort då.
- Min ekonomi kommer må bättre och jag kan lägga pengarna på annat än cigg.
- Farmor vill att jag ska sluta sedan hon fick sin hjärtinfarkt.


Tankar, emot att sluta röka:
- Jag ÄLSKARÄLSKARÄLSKAR att röka.
- Dricker jag alkohol, hör ciggen till.
- Jag är negativ som fan och vid många tillfällen bryr jag mig inte i varken hälsan eller ekonomin, jag ska dö ung.
- Vad ska jag göra när jag står och väntar på bussen?


Nej, detta är fan inte kul. Enligt mina två listor borde ju valet vara ganska enkelt. Men jag vettefan alltså. Vi får se hur det går. Jag tror nog att det hade gått bättre att sluta röka om det inte vore för WayOutWest nästa vecka. Plus att Patrik röker.. BAH!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snus är fina grejer det.

2010-08-18 @ 14:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0